søndag 24. november 2013

"GOD JUL"


En uke igjen før første advent. Jeg kjøpte denne boken nå i høst, og den kan anbefales på det varmeste! May B. Langhelle og Heidi Bjørndotter Thorvik har laga en veldig inspirerende bok sammen det siste året! Her kan du ta en titt i boka. Ideene er basert på tradisjonsrike hjemmelagede juleting som vi kan huske fra 70- og 80-tallets barndom, men det er lekkert satt inn i en ny ramme av naturmaterialer og gjenbruk.


Jeg har heklet på disse stjernene i det siste. Jeg har funnet fram noen små ensomme nøster med håndspunnet ull som jeg ikke husker hvorfor jeg spant... Og det vakreste er dette hvite spunnet av spelsau.


Det får en dobbelt effekt: de blanke dekkhårene som gir en glans til stjernen, og den mer loddene bunnulla som jeg håper vil gjøre at disse stjernene kan funkle i lyset av juletrebelysningene. Om de blir hengt på treet, da. Det får tiden vise.




2 kommentarer:

  1. Så fine, og så kjekt å bruka sjølvspunne garn :)

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du liker boka! Hurra! Håper stjernene havner på treet til slutt da, med dekkhår og det hele! :) ( Stjerner med dekkhår og bunnull er jo fantastisk da! )

    SvarSlett